torsdag 15 oktober 2009

Finns jag?

På mödravården:

En lång man med djup, mörk röst stegar fram till receptionen:
Mannen: Hej, vi har ett möte här klockan 14.30.
Receptionisten: Jaha, är det Marie-Louise?
Mannen: Nej, jag heter Emil.

Barnmorskan: "Vi på mödravården vill gärna uppmuntra männen att ta del av graviditeten"

Ur boken om graviditet, som man får av mödravården: "Mannens och kvinnans sexualitet ser olika ut". Ingen förklaring, ingen källhänvisning, nothing.

Barnmorskan: (till kvinnan) "Nästa gång ses vi bara du och jag"
Mannen: "Är jag inte välkommen?"
Barnmorskan: "Jo, självklart."

Det är alltså så här kvinnor brukar känna det när man är hos bilmekanikern?

2 kommentarer:

Masreliez sa...

Inte alls.
Hos bilmekanikern, jag har klätt ner mig i lila täckjacka, snowjoggings, skitiga målarjeans osminkad, med flottigt hår i stripor... så fort jag kliver över tröskeln till bilmekanikern och står där väntande, osäkert, och hoppas på att någon får syn på mig.. Alla i garaget stannar upp, stänger av sina maskiner, och jag känner mig som Traci Lords insläppt i ett indiskt fängelse... "Visst jag betalar ditt överpris för att du byter min generator på min värdelösa skitvolvo från -89 bara du släpper ut mig härifrån, nu"

ZARAGUS sa...

kom hem bums så klär jag ut mig till bilmek