tisdag 24 mars 2009

Airbags

  • Jag lämnar plats åt avstigande.
  • Jag säger ursäkta när jag stöter till någon.
  • Jag säger hej, tack och hej då till människor med vilka jag interagerar.
  • Ler någon mot mig och säger hej, så gör jag likadant tillbaks.
  • Jag stannar inte precis där rulltrappan tar slut.
  • Jag låter inte min hund/mitt barn slemma eller gegga ner andra människor.
  • Jag ber om ursäkt om jag vill åt en ledig plats på bussen.
  • Jag försöker inte att gå rakt igenom andra människor.
Det är så enkelt. Så självklart. Och tydligen så jävla svårt att upprätthålla. Vafan, seriöst, om man inte kan följa dessa enkla regler har man ju typ autism. "Artighet är som en luftkudde, tom på innehåll, men den dämpar livets stötar"

5 kommentarer:

Anonym sa...

vadå för hund eller barn...? något nytt

Fröken Röd sa...

Så är det. Andra stjärnskott är de som kliver på bussen och sedan stannar i den främre delen, trots att fler passagerare vill komma på. Jag får hjärtinfarkt av sånt... Autism eller kanske helt enkelt bara dumma i huvudet. /jo

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja vad mycket lättare livet blir. Bara att gå in i en liten affär och hälsa på den som arbetar där, det är så många som inte gör det, inte ens ser att det står en människa där som inte vill bli behandlad som luft!

Fröken Röd sa...

Det är inte autism, det är helt vanlig dumhet eller den felaktiga uppfattningen om att vara VÄLDIGT viktig. De där människorna som stannar vid första dörrparet på bussen, trots att det är en massa folk som vill på, är av samma sort. Det är den där sortens människor som borde deporteras och lemlästas eller i alla fall ha den goda smaken att flytta till typ Växjö.

ZARAGUS sa...

Ja vi skickar dem till växjö! Var nu det ligger..