fredag 27 mars 2009

Mm, strax

A: Jaha, ska vi komma igång då?
B: Mm. Alldeles strax.
A: Vadå, varför börjar vi inte nu med en gång?
B: Va?
A: Lägg av. Du hörde vad jag sa.
A: Eeh..jaa..det gjorde jag ja. Eller jaha. Alltså..
B: Fan, vad trött jag blir på dig.
A: Ja, men man kan inte bara börja hur som helst.
B: ...
A: Är du sur nu?
B: Nej.
A: Jo, det är du ju.
B: Nej, men jag blir snart.
A: Då är du ju redan sur.
B: Kan vi inte bara börja?
A: Jag har ingen lust om du ska vara sådär sur.
B: Nej, men då gör jag det själv.
A: Jaha, det var ju jävligt trevligt. Det var ju vår gemensamma sak.
B: Nu känner jag mig lite rådvill.
A: Men fan vad du ska snacka känslor. Nu börjar jag.
B: Jaha. (Suckar)
A: Eller ska vi bara se en film istället?
B: Ja. Ok.
A: Ok. Men synd att vi inte fick det gjort.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att du ska börja skriva pjäser... :-)

elin sa...

jag skriver också dialoger så där. saknar tankeboken när vi hakade i varandras grejer.. tycker verkligen också du ska skriva dramatik!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Bra känsla i texten du!